miércoles, 28 de mayo de 2014

ACTIVITAT 9



Anàlisi del següent text:

“Una mare li diu a la mestra del seu fill de tres anys que fa poc que ha començat el nou curs escolar i que per tant, està en el procés del període d’adaptació, que aquest ja està suficientment adaptat i que considera que ja pot finalitzar aquest període. La mestra li va respondre que, encara que el nen ja estigués adaptat, era ella la que tenia por i no es sentia còmoda finalitzant el període d'adaptació abans d’hora, perquè necessitava que les coses anessin com estaven programades.”

En haver llegit aquest comencen a fer-se preguntes en el meu interior.  Si jo fos la mestra...  què diria? Per què la mare em diu això? Qui estructura el procés d’adaptació? Etc...
A continuació tractaré d’analitzar i  reflexionar al voltat d’aquestes qüestions. Encara no soc mestra però com hem sentiria si em passes alguna cosa així? 

En primer lloc, aquí torben dos postures contraposades, la mare per una banda, que li diu a la docent que el seu fill ja està adaptat i pot finalitzar el  procés d’adaptació i la mestra, per un altra banda, que tot i que pot ser que l’infant ja estigui adaptat aquest procés està programat i no es sentiria còmoda si l’acaba abans d’hora. 




Jo penso que el període d’adaptació és molt important per al traspàs de vincles, de la família a l’escola, a la mestra i als nous companys. Per tant la meva conversa amb aquesta mare començaria centrant el tema en  per aquest punt, ressaltant la importància d’aquest procés per al seu fill inclús per a ella. 

Seguidament li explicaria que el fet de que l’infant no plori no és suficient per considerar que ja està adaptat, sinó que aquest procés és molt més ampli i que hi ha altres indicadors i la importància que té per al seu fill i també per als altres infants, basant-me en la pedagogia sistèmica i com el grup ha de tendir a l’equilibri de tots els membres.

Així mateix, tractaria de posar-me en el lloc d’aquesta mare i mai per sobre d’ella, jo estic formada en educació però ho sé tot. Intentaria esbrinar els motius pels quals la mare té pressa per finalitzar l’adaptació i en el cas de que hagi de treballar tractaria d’arribar a un acord, es a dir, ho consultaria amb l’equip directiu i si ells estiguessin d’acord podríem provar-ho. 




No hay comentarios:

Publicar un comentario